Bankacıyız diyerek dolandırıyorlar

ADLİYE, MANŞET

0850 360 05 04 nolu telefondan vatandaşın cep telefonunu arayan şebeke elemanı, “Bankanızdan arıyorum, her şeyden önce güvenliğiniz için konuşmamız kayıt altına alınacaktır. Banka kredi kartınızın kayıp ve çalınmaya karşı sigorta süresi sona erdi.Yıllık sigorta işlemini yinelemeniz gerekiyor. Bu gün son gün istemiyorsanız iptal edebiliriz diyerek” vatandaşın kart bilgilerini istiyor. Bunun bir dolandırıcılık olayı olabileceğini düşünen vatandaşın kafasında ki o algıyı da yok ediyorlar.

KART BİLGİLERİNİZİ SÖYLÜYORLAR
Nasıl mı? Şebeke elemanı, tereddüt yaşayan kart sahibine, “haklısınız, sizden hiç bir bilgi istemeyeceğim güvenliğiniz için ben size bankamızdaki sistemde kayıtlı bilgilerinizi okuyacağım siz sadece teyit edeceksiniz” diyor. Bu arada sık sık güvenliğiniz için ifadesini kullanıyor. Gerçekten de kart sahibinin ön ve arka yüzündeki tüm bilgileri eksiksiz okuyor. Ev adresini dahi veriyor. Kart sahibi, karşı tarafın resmi banka görevlisi olduğuna inanıyor.

SON DARBE TELEFONA GELEN KOD
Şebeke elamanı son darbeyi asıl ozaman yapıyor. Tüm bilgiler kart sahibine okunduktan sonra “Bankamızdan cep telefonunuza bir mesaj gönderiyorum. Şimdi mesajınız geldi. O kodu bana okur musunuz ” diyor ve ardından gerçek resmi banka mesajı geliyor. “Hesabınızdan yüklü miktarda alışveriş yapılmıştır.” Şebeke, ele geçirdikleri kart bilgileri ile yurt dışından alışveriş yaptığı öğrenildi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.