liste cote et match fdj liste cote et match fdj liste cote et match fdj liste cote et match fdj application parions sport application parions sport pmu parier en ligne liste de parions sport liste de parions sport cote au foot cote au foot cote au foot tΩlΩcharger parions sport tΩlΩcharger parions sport tΩlΩcharger parions sport tΩlΩcharger parions sport jetx jeux jetx jeux jetx jeux betradar finalbahis ajaxbet plinko france plinko france plinko france plinko france plinko france jeux du poulet demo jeux du poulet demo mystake jeux du poulet mystake jeux du poulet casino dice casino dice casino dice casino dice casino pour francais lirabet pusulabet tulipbet tulipbet tulipbet tulipbet tulipbet tulipbet lirabet lirabet lirabet lirabet masterbetting masterbetting pusulabet pusulabet pusulabet pusulabet pusulabet dinamobet dinamobet meilleur site casino en ligne francais meilleur site casino en ligne francais casino en ligne sur casino en ligne sur casino serieux casino serieux jeux casino reel site de jeux casino en ligne casino en ligne fiable francais casipol diyarbet diyarbet etabet etabet etabet yanbahis betfokus lordbahis lordbahis parobet meilleur site de jeux casino en ligne twinplay istanbulbahis pin-up ligobet mobil 1xbet üyelik bizbet üyelik grandpashabet giriş betgoo rexabet casino sΩrieux elexbet etorobet etorobet etorobet surfbet limrabet betbey trendbet aspercasino aspercasino aspercasino restbet pasgol betebet starda süpertotobet betandreas betbaba betwinner atlantisbahis dumanbet

Sosyal Medya Uzmanı

TEKNOLOJİ

Sosyal Medya Uzmanı kavramının meslek olarak anılması 2000’li yılların başlarına dayanmasına rağmen, popülerliği 2013 yılından sonra başlamıştır. Sosyal medya uzmanlığının gelişmesinde internetin kullanılmaya başlanmasıyla artmasıyla başlamıştır. İlk zamanlarda kişisel web sitelerinin görüntülenmelerinin fazla olması ve beğenilerinin artması o kişinin sosyal medya uzmanlığı olarak nitelendiriliyordu.

 

Sosyal Medya Uzmanı Ne iş yapar?
Sosyal medya uzmanı ne web yazılımcısı, ne tasarımcı ne de seo uzmanı değildir.
-Sosyal medya uzmanı oluşturacağı stratejilerle öncelikle markanın konumlandırılmasını sağlar, daha sonra da elde edilen konumun sürekliliğini ve daha da artmasını sağlamaya çalışır.
– Markanın kimliğine uygun olan sosyal medya hesaplarını açar.
-Tüm sosyal medya ağlarını takip eder.
-Markanın rakiplerini inceler, analiz eder ve buna uygun stratejisini oluşturur.
-Markanın vizyonuna uygun içerikler oluşturarak markayı rakiplerinden daha üst seviyeye taşır.
-Sosyal medya hesaplarında gerekli etkileşimleri yaparak takipçi sayılarını ve beğeni sayılarını arttırmayı amaçlar.
-Kullanıcı deneyimlerine yönelik içerikler üretir.
-Sosyal medya hesapları üzerinden gelen yorumları, mesajları cevaplar.
-Firmanın beğenilerini ve takipçilerini arttırmak için gerekli bütçeyle beraber reklam bütçesi hazırlarlar.
Ayrıca sosyal medya uzmanlarının alanlarında başarılı olmaları için; iletişime açık, sosyal, insanlarla konuşmayı seven, sosyal medyadaki yenilikleri takip eden, pazarlama ve halkla ilişkiler konusunda bilgi sahibi olmaları gerekir.
Firmalar Sosyal Medya Uzmanlarından Nasıl Verim Alabilir?
-Sosyal medya uzmanları için yeterli bütçeyi ayarlamaları (reklam bütçeleri, seo bütçeleri gibi)
-Marka veya kurum olarak beklentilerini net bir dille ifade etmeleri
-Sosyal medyada var olmanın kaçınılmaz olduğunu farkına varmaları
Nasıl Sosyal Medya Uzmanı Olunur?
Üniversitelerde henüz sosyal medya uzmanlığı veya yönetimi adı altında bölüm bulunmamaktadır. Sosyal Medya uzmanları reklamcılık, işletme, halkla ilişkiler gibi bölümlerden mezun olanlar da sosyal medya uzmanı olabilmektedirler.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.